Begroting 2021
portal

Programmaplan

Programma 1 Bestuur en dienstverlening

Nieuw beleid/ontwikkelingen conform kadernota

Taakveld Burgerzaken
Digitalisering akten burgerlijke stand (incidenteel nadeel voor 2021 van € 12.000)
De akten Burgerlijke Stand van 1913 tot en met 2001 zijn op dit moment alleen nog fysiek beschikbaar. De digitalisering uitvoeren door alle akten digitaal beschikbaar te stellen voor intern gebruik.

Actieplan toegankelijk stemmen
Een actieplan opstellen voor inwoners voor wie het stemmen niet vanzelf gaat. Na de lancering van het actieplan stellen wij een plan van aanpak op voor onze gemeente en na het opstellen van het plan van aanpak krijgen wij inzicht in de eventuele kosten.

Taakveld Bestuur
Uitvoering visie strategische communicatie en participatie
We willen via communicatie en participatie bijdragen aan de ambities van de gemeente, die zijn genoemd in het coalitieakkoord, en aan de aanpassing aan de wettelijke vereisten (Omgevingswet). Hierbij staat de klant centraal en is er oog voor de zorg aan elkaar.

Bezuinigingen en ombuigingen

Taakveld Burgerzaken
Efficiëntere openingstijden Gemeentewinkel (personeel)
(Structureel voordeel vanaf 2021 van € 24.000)
Met ingang van 1 januari 2020 zijn de openingstijden van de Gemeentewinkel aangepast. Het gemeentehuis is nu ook op vrijdagmiddag op afspraak open. De kosten voor deze aanpassing waren € 29.000 (structureel). Door de huidige financiële situatie en de nieuwe inzichten, die de corona crisis met zich meebrengt, willen wij de openingstijden nogmaals tegen het licht houden. We willen kijken welke mogelijkheden er zijn om via herschikking van deze openingstijden een besparing te realiseren zonder daarmee afbreuk te doen aan het niveau van dienstverlening. Van deze besparing is € 24.000 te realiseren binnen programma 1 en € 5.000 is te realiseren binnen het onderwerp algemene dekkingsmiddelen Overhead en VPB.

Deze pagina is gebouwd op 10/08/2020 15:20:32 met de export van 10/08/2020 14:44:01